Gülşah Yıldırım
Köşe Yazarı

Kısa bir Selimiye-Datça turuna ne dersiniz?

Orada müthiş bir köy kahvaltısı yaptık. Klasik kahvaltı dışında sucuk, yumurta,patates kızartması, güveçte kaşarlı mantar da vardı. Doğa ile iç içe doyurucu bir kahvaltıydı.  Mekanda çayın iki tarafına kurulmuş masalar ve sedirler var, üstelik salıncaklarda akan suyun üzerinde sallanabiliyorsunuz. Yuvarlakçay Salıncak Restaurant Ardından Selimiye’ye karşı yol aldık.  Yol boyunca müthiş manzaralarla karşı karşıya geldik. Kaldığımız otelin kendine ait beach’i vardı. Denize gidip muhteşem doğa manzarası eşliğinde yüzdük. O kadar huzurluydu ki..  Sahilde gençler voleybol maçları yapıyorlar ve halk sandalyelere oturup onları keyifle izliyor. Yaşlanınca yaşamak istediğim yer oldu kesinlikle burası. Nasıl güzel bir doğası ve halkı var anlatamam size. Ardından Zeliş ev yemeklerinde öğle yemeğimizi yedik. Birbirinden lezzetli zeytinyağlı yemekler tattık. Kabak çiçeği dolması özellikle favorim oldu. Akşam yemeği için tabi ki atmosferine bayıldığım Hidayetin Yeri ‘ndeydik. Servis çok hızlı personel ilgili ve güleryüzlü. Porsiyonlar çok fazla, ortama zaten diyecek yok. Yemek yerken kalkan tüm masalar muhakkak iyi akşamlar, afiyet olsun deyip gidiyor.  O kadar mutlu olduk ki... Böyle insanların hala varoluşu takdire şayan. Ertesi gün rotamızı Datça’ya çevirdik DATÇA’da otel olarak sizlere  4odaeskidatca’yı  öneririm. Onur bey çok misafirperver ve nefis bademli türk kahvesi var içmeden dönmeyin.  İlk olarak biz Datça Wineyard ‘da gezip şarap tadımı yaptık Sauvignon Blanc (Yarı Tatlı) / Silenus Chardonay ve Silenus Fume Blanc favorilerimiz oldu.Sonrasında Eski Datça sokaklarına attık kendimizi. O kadar sakin ve huzur doluydu ki.. Datça için en tatlı sezon Ekim ayıymış meğerse. (: Can Yücel sokağına girip Can Yücel’in evinin önünde ki şiirlerini okuduk, ziyarete açık ya da müze olmadığı, özel mülk olduğu için içi gezilmiyor. Pakize’de bal bademli dondurma yedik gerçekten nefisti. Bizim gittiğimiz gün sokak partisi vardı 4odaeskidatça düzenlemişti. Çok keyifli bir ortamdı. Ertesi sabah hemen kendimizi limana atıp tekne turu yaptık. Çok neşeli bir grupla denk geldik ve koy koy gezdik. Mesudiye, Hayıtbükü, Domuz çukuru, Dilek Mağarası, İnce burun ve akvaryum koylarına gittik. Bazılarında yüzme molaları oldu, suyu muhteşemdi. Akşama gün batımı için Knidos’ta antik kente gidip gezdik ve günbatımını keyifle izledik.  Dilerseniz fenere kadar yürüyüp oradan da izleyebilirsiniz fakat yol çok uzun ve dönüşte oldukça karanlık olduğu için biz antik kentin olduğu tarafta yukarılara çıkıp izledik. Harika fotoğraf kareleri yakalayacağınıza eminim. Knidos Antik Kent Akşam yemeği için Dutdibi Fish mekan’ı  tercih ettik. Birbirinden lezzetli yemekleri, mezeleri ve eşsiz manzarasıyla gönlümüzü fethetti. Bu arada köftesi de çok lezizdi. Ertesi gün kahvaltı sonrası Orhan’ın yerinde çay içtik. Mekan çok otantik ve içeride Can Yücel için özel bir köşe yapılmıştı ve ordan Datça gazozu da aldım acı badem sevmediğim için pek damak zevkime hitap etmedi. Dutdibi FIsh Mekan Eski Datça sokaklarında fotoğraflar çekildikten sonra Bizim Ev Datça kargı koyuna gittik. Kokteyller tatmak istedik tadilat vardı mekanda artık bir sonraki sefere diyelim. Fakat  atmosferi harikaydı, mekana bayıldım. Akşam için masal cafe’de canlı müzik dinledik artık son günümüzdü ve mini tatilimizi bu şekilde bitirmiş olduk. Herkese keşif dolusu sevgiler…
Ekleme Tarihi: 03 Kasım 2021 - Çarşamba
Gülşah Yıldırım

Kısa bir Selimiye-Datça turuna ne dersiniz?

Yuvarlakçay Salıncak Restaurant

Ertesi gün rotamızı Datça’ya çevirdik

Knidos Antik Kent

Dutdibi FIsh Mekan

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve favorimagazintv.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.